søndag 26. juni 2011

Sjømannsgenser størrelse 1 år

En liten pode skal få seg en sjømannsgenser. Jeg er vel noe skeptisk til om det er slik sjøfolk kler seg, men det er det denne genseren kalles i mønsteret:)

Det riktige garnet i følge mønsteret skulle være Sisu, men denne gangen ville bruke 100%ull. Da falt valget på PT Panda. Det var ikke noe jeg hadde prøvd før, men kan godt tenke meg å prøve igjen. Eneste ankepunket må være prisen. 49 stive kroner for ett nøste synes jeg er mye. Men til barneplagg blir det ikke mange kronene uansett, det er jo noen meter på et nøste.... 



Mønster: Familie Journal  (origalmønster fra Sandnes Garn modell 13 )
Garn: PT Panda
Pinner: 2,5mm og 3mm
Mer på Ravelry
*****
Nå er jeg over på lovnaden fra i mai, Albaniasokker. De jeg holder på med nå er rene sukkertøysokkene. Det selges jammen mye sokkegarn i herlige farger:)

God søndag!!!


1 kommentar:

Tusen takk, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen :)