søndag 15. desember 2013

Feriestrikk

Da vi var på ferie i november hadde jeg med meg fem nøster Finull i forskjellige fine farger. Jeg tenkte det kunne bli gode votter til barnebarna. Finull er det vi kaller 100%, dvs ikke superwash, og egner seg særdeles godt til votter. Det egner seg også til toving - for dem som liker det.

Jeg strikket slik: Dette gråe paret har jeg komponert helt selv, og jeg synes det ble et pent par. Jeg kaller dem Annabell, for det er hun som har fått dem nå, nydelige lille Annabell, 1,5 år. Jeg tror jeg vil prøve å strikke et par av disse i Lima el.l og da regner jeg med at de vil passe en damehånd.


 Enda et par til Annabell, jeg var usikker på om disse kom til å bli i minste laget, men de satt som et skudd. Og det gjør sikkert ingenting om tulla har to par gode varme votter. Jeg har iallefall opptil flere par, enda jeg er voksen og ikke leker i sølepyttene.....

Simon er ikke gamle knotten, han trenger ikke tommel i vottene sine enda, så slipper han det :)
Men han skal flytte til "Värmlands skogar", og der er det kaldt om vinteren, så han trenger både votter og mye annet som farmor kan lage av Finull.

....og et par annepålandetvotter til meg selv. De er supre!



Sebastian trengte også votter, Dobbel New Zealand Lammeuld, fantastisk deilig garn.




I dag har vi hatt hele flokken vår på førjulsmiddag og kaffe. Da var det jubalong her, en flokk med bare barn, men vi har det moro :) 

Fortsatt god Adventstid til deg og dine!

2 kommentarer:

  1. Så mange flotte varme votter,du har strikket

    SvarSlett
  2. Småfolk skal ha gode ullvotter, og her har du en fin bukett. Meningsfylt arbeid, om jeg kan kalle strikking for arbeid, da.

    Ha ei fortsatt fin førjul!

    Klem

    SvarSlett

Tusen takk, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen :)