lørdag 14. september 2013

Strikkebøker - en sann glede


Da jeg fylte året for ca en mnd siden fikk jeg denne boka, "Lekre masker og lekne sting" av Sidsel J. Høivik. Jeg hadde ønsket meg den, og jeg kan ikke skryte nok. Det er ikke bare en samling av modeller og mønster, men et prakteksemplar av en bok med glitrende flotte bilder. Jeg aner ikke om jeg kommer til å strikke noen av modellene, en nytelse er det uansett å bla i boka.
Se bare hvor vakkert hun har gjort
 "Fritt etter Fana"




Sommerlige vakre mor og datter


Nok en favoritt - Kan denne bli min en gang??



Siden vi er gode på gutter i vår familie kjøpte jeg "Den store Guttestrikkeboka" av Charlott Pettersen da den kom nå nettopp. Der var de mange kjekke modeller for gutter, jeg kommer nok til å kaste meg over noen av dem etterhvert. Det ser ikke ut til å være nye mønster, men en samling av eldre saker. Jeg likte godt dette materialet.





Fine modeller, ikke sant, og enda er det mange flere flotte, både jakker, gensere, bukser, bodyer. Ja, jeg tror du må kjøpe boka du også:)

Nå er det strikketid for meg :) God helg! 

3 kommentarer:

  1. Masse fint i den boka, eg hadde og bursdag for litt sidan og fekk den boka:) har lyst på gutteboka og:) ha ein fin kveld!

    SvarSlett
  2. Så mange flotte strikkeplagg.
    Kjenner igjen flere av mønsterene i den
    guttestrikkeboka. Kjempeflotte.
    Og de mariusplaggene var fine.
    Ønsker deg en velsignet god søndag :)


    SvarSlett
  3. Nydelege bøker. Eg blir heller aldri trett av å sjå på mønster. Den fyrste her har eg den andre ønsker eg meg.

    SvarSlett

Tusen takk, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen :)