lørdag 18. juli 2009

PULSVANTER

Jeg satt her hjemme og koste meg med mitt håndarbeide, og så kom det opp et spørsmål om bytur for våre venner fra Latvia. De trengte en lokal guide for å få handelen unna litt kjappere. Jeg synes det er moro en bytur så jeg sa med glede ja til det. Det var to voksne damer og en gutt på 13 år. Jeg gjør meg mange tanker når vi er ute på handel slik. De er iallefall ikke lik meg. Med tanke på at de kommer til Norge for at de har lite, er det påfallende rare ting de damene kjøper med deg hjem. - typiske souvenirer, troll ol. Men vi nordmenn er vel også forskjellige, ikke alle er så jordnære som meg.

Men det var guttungen jeg skulle fortelle om, Inars 13 år, han ville ha pulsvanter. De han fant på Husfliden var VELDIG fine. Han viste dem til mamma, bad med øynene, men de var DYRE. Jeg kikket på dem, og damer, de kostet den nette sum av 428,- kr. Jeg dro gutten med bort i garnhylla og sa kun ett ord; COLOR. Han svarte overraskende nok; PINK. Og pink & purple ble det, litt hvitt hadde jeg hjemme. Dette ble et mye rimeligere alternativ.
Jeg prøvde etter beste evne å etterape de pulsvantene vi så i butikken. Det blir aldri helt likt når man skal ta det etter husken. Disse foldene var en del av dekoren, og det var ganske plundrete å få til. Men gutten ble fornøyd, han har tatt dem i bruk allerede;))

Garn: Tynn Alpakka
Pinner: 2,5 mm
Mønster: Eget hode




6 kommentarer:

  1. Ja det er noen utrolige priser på håndarbeid i butikkene. Men kanskje vi ikke er flinke nok til å verdsette vårt eget arbeide? Jeg klarer ihvertfall ikke å ta de prisene jeg ser mange andre tar på ting som tilsvarer det jeg lager.
    Koselig at du kunne hjelpe gutten med å få seg et par pulsvanter. Det er jo ikke så lange arbeidet for en som strikker så fort som du gjør.
    Ønsker deg ei flott helg det ute på øys :)

    SvarSlett
  2. Det var da en utrolig drøy pris. Men skal en regne timebetaling er de nok verdt det. Men de fleste av oss som strikker er vel glade for å kunne glede noen med produktene våre. Flotte pulsvarmeere - de blir nok verdsatt.

    SvarSlett
  3. Flotte var dei, og den guten må elske deg i lang tid framover..
    Fortsatt fin strikkesommer.

    SvarSlett
  4. Kjempefine pulsvarmarar. Tipper på at det blir ein glad gutt.
    Ha ein fortsatt fin sommer.

    SvarSlett
  5. Hei! Fant bloggen din via Bloggdamer på Facebook og måtte ta en titt og se på bloggen din :) Så mange flotte sokker du har strikket. Vakre naturbilder du har også.

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett

Tusen takk, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen :)