tirsdag 6. juli 2010

Nytt, nytt,nytt:))

Det er noen i min familie er det som mener at jeg har noe de kaller "veskegalskap". For egen del har jeg aldri sett på meg selv som gal, ikke på noen måte. Når det gjelder vesker er jeg av den oppfatning at det er noe alle damer MÅ ha, noe for enhver anledning tilogmed.
Denne våren har det vel kanskje "gått inflasjon" i investeringene, men noe har vært gaver - så da så;)

Herligheten begynte i april da Maret utlyste konkurranse om hvordan det hadde gått med strikkingen til Albania da hun og damene var på Hurtigrutetur. Den tippingen var jeg så heldig å vinne - premien var denne deilige vesken + en rull smil;) Etter som jeg kan forstå kan denne svært anvendelig - foreningsveske er første som slår meg. Tusen Takk for ei flott veske Maret;)

Maret har vært en av de ivrigste i tjenesten når det gjelder sokkestrikking til Albania. Jeg er takknemlig for alle som er med og hjelper i det prosjektet. Til nå har jeg 4 av postens største pakkeesker i kjelleren, fulle av sokker og annet flott som skal videresendes til Albania. Jeg leverer første gang i midten av august.

Omtrent samtidig kunne jeg ikke dy meg, jeg kom over denne lekre veska hos Sissel. Våren sto jo for døren og veska hadde sånn en herlig vårlig farge. Jeg har brukt den som jobbveske helt siden jeg fikk den i hus. Sissel syr masse fint og selger sakene sine, dere må gjerne ta en titt.

At Felisi er god på strikketøymappene sine er det lenge siden jeg har forstått, men jeg må som regel tenke litt før jeg hiver meg uti det og kjøper saker som jeg ikke har sett. En slik beskjedenhet kunne jeg godt ha spart meg, for denne er verd pengene.


Her er det plass til nøstet i eget rom, strikketøyet får god plass i det største rommet.
Du bruker like godt plastposer, ja? Det var det jeg også gjorde - jeg gjør ikke det lenger.

Og i dag - dette tror jeg må være slutten på herligheten - kom en flott pakke fra Solveig, som i Sols(tr)ikke. Jeg har vært innom hos henne og meldt meg på Pay it Forward. Hun har nok funnet ut at jeg har yndlingsfarger, oransje er en av dem. Veska er praktisk, voksdukstoff ytterst og kraftige gode hanker.
Det blir sånn at denne og Sissels veske må bytte på å være jobbvesker - kanskje en høst og en vår?
Inni kan vi se at den er fôret med lekkert oransje dynetrekk (resirkulering er supert), og to gode sidelommer.
God plass er det det også, iallefall til det aller mest nødvendige;) Det er plass til matpakke og nøkler også her, strikketøymappa er jo allerede på plass;)
Tusen Takk for ei herlig veske Solveig!
Det er jammen godt jeg kan fortelle min bedre halvdel at noe av dette er Gaver, ellers....
******

Når vi først er inne på nyanskaffelser


Denne ble min for ikke så lenge siden.
Da jeg av helsemessige årsaker ikke kjører bil er dette mitt alternativ.
Scooteren hjelper meg fram dit jeg vil i det daglige, til og fra jobb og på butikken er den super.
Fortsatt fine dager til dere!

7 kommentarer:

  1. Her var det mye lekkert håndarbeid. Så hyggelig at du snakker varmt om andres produksjon :-)

    SvarSlett
  2. Ja her var det mange flotte vesker og så stilig framkomstmiddel du har anskaffa deg!! Ha ei fortsatt god veke:))

    SvarSlett
  3. Jeg vil heller ikke kalle det galskap. Flotte vesker, alle sammen!
    Og du kan velge og vrake i håndarbeidsvesker også.
    Flott kjøredoning!
    Ha en god onsdag!:)

    SvarSlett
  4. Sjå der ja, va ny scooter på plass!! Gratulera, og slit an! Å ellers enig, veske må man ha! (sjøl om det det for min del de siste årå ofte har blitt stelleveske, hehe ;))

    SvarSlett
  5. Man får da aldri for mange vesker. Kjempefine, og godt at noen av dem var gaver da:)

    SvarSlett
  6. Nydelege vesker!! Gratulera med ny scooter!!

    SvarSlett
  7. Hyggelig at du liker strikketøymappen, alltid godt å se at de kommer til gode hjem ;)
    Og så falt jeg for den orange prikkevesken, herlige farger!

    Takk for hyggelige ord til jubileet mitt, jeg tar med meg alle tips og forslag videre. Og takk for at du ofte kommenterer ellers også :)

    SvarSlett

Tusen takk, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen :)