torsdag 31. mars 2011

Nytt til meg og småttiser

 Det kan se ut som jeg er flittigere med strikkepinnene enn jeg er med bloggingen.  Jaja, her er jeg iallefall med litt oppdateringer.

Skjerf som ikke varmer
Det går mot vår, og vinterskjerfene er varme - det skal de jo være, men akkurat nå i overgangen trenger jeg et som kan lune litt uten å ta kvelertak på meg. Da strikket jeg dette. Det er lite og lett, men varmer det som trengs. Ikke minst setter det farge på tilværelsen. Det synes jeg er viktig! 



Garn: Viking Eddagarn (utgått)
Pinner: 6mm
*****

Sommerdress til Litleprinsen
Litleprinsen vår vokser til, han er 5 mnd nå. Til sommeren tror jeg denne dressen vil passe. Det er et noe vidt mønster, og så har jeg strikket den som "litt lang 6mnd".  Så er det opp til Vårherre om slike klær vil passe, eller om det blir slik at Prinsen må ha strømpebukse og langermet under. La oss håpe på gode sommerdager med muligheter korte bukser.  
 Mønster: Dalegarn Strikkedesign til Baby 210/21014
Garn: Svale(utgått)
Pinner: 2,5mm og 3mm
*****
Ribber og striper
Dette er i grunnen bare et forsøk på å bruke opp litt av det garnet jeg ikke kommer til å bruke til noe som helst.
Men som dere ser er det blitt en body, og jeg håper jeg finner en som kan bruke den en gang. Den er iallfall varm. 
Mønster: Dalegarn Strikkedesign til Baby 210/21007
Garn: Gjestal Baby Ull
Pinner: 2,5mm
*****

Nå holder jeg på med dokkeklær. Det er ikke så lenge til de er ferdige, så jeg dukker nok opp her om ikke så lenge.
Men nå får jeg snart besøk. Tre av mine tantebarn skal være her i "pensjon" i ettermiddag. Foreldrene er ute på reise. De skal ha middag hos oss, det liker de alltid, vi også forresten.
Det står Lasagne på menyen, noe vi aldri har, men det gjelder å velge noe vi vet de liker, og dette er en favoritt har jeg hørt:))

Da får du ha en fin dag! 


3 kommentarer:

  1. Å så koselig det skjerfet var da. Kjempefint.
    Koselig sommerdress også. Håper det blir mange varme gode sommerdager der den kan brukes.
    Her stod det også lasange på menyen i dag. Det er alltid populært og godt med litt salat til.
    Ønsker deg ei riktig god helg :)

    SvarSlett
  2. Så mye fint ,du har strikket.
    Ha en flott helg.

    SvarSlett
  3. Så mykje flott du har strikka!! Håpar det vert mange varme sommardagar, så sommardressen kan bli brukt. Ha ei fin veke.

    SvarSlett

Tusen takk, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen :)