lørdag 21. november 2009

Ferierapport#4

Miyajima
Dette er et av Japans mest kjente motiv, en shintotoori som står i sjøen ved den vakre øya Miyajima. Miyajima ligger like utenfor Hiroshima.

Som jeg har sagt tidligere er gudehusene vanigvis vakre. Dette er en Pagode, en vakker sådan som ligger på en høyde. En pagode er etter som jeg har forstått et "åndehus". Jeg skjønner ikke så mye av det, men det er pent å se på.

På Miyajima finnes det mengder av Sitkahjort. Det er ville dyr, men de oppfører seg som tamme. De går fredelig rundt blant hordene av turister og spiser det de får fatt på, gjerne kartet som vi sonderer etter.










Jeg finner glede i så mye av det jeg ser på turen. Gamle tørre trerøtter er vakre - det synes jeg;))



Gul Høst

Når vi ferdes der det er vakkert ser vi ofte at kunstnerene også har funnet veien dit. De tegner og maler. Denne karen så ut å ville både fortelle litt og selge arbeidene sine.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen :)