fredag 6. august 2010

KNAPPEKOS

Knapper er moro, små knapper, store knapper, nye, gamle, ja det er et hav av forskjellige skatter der ute i den store verden. Men når jeg har strikket et plagg er det alltid en fryd å lete etter de rette knappene.


Nå er det ikke lenge til jeg skal til å strikke babytøy igjen. Jeg blir bestemor for første gang i oktober, og da må jeg ha noe på lur. Knapper har jeg iallefall. Litt søte jenteknapper------



------og noen som passer bedre til gutt:)




Da jeg var i Bergen i sommer var jeg innom Knappekuset, og "Du Hendelse" for en skattkiste de sitter på!
der hadde de en hel vegg full med knapper, Jeg hadde stor glede av å få være der å få se alle knappene, ta på dem, men noen kjøpte jeg med meg. Disse bringebærrøde perlmorsknappene fant jeg der. Perlemorsknapper er fine, skinnende, blanke fine:)



Så har vi disse da, Mammas store gamle fine kåpeknapper. Jeg har vært i Mammas knappeboks og plukket de knappene jeg ville ha. De grønne knappene kan jeg huske fra min tidligste barndom at hun hadde hadde i en lysegrønn kåpe. De blå er muligens fra en drakt eller kåpe. De blå håper jeg kan passe til jakken jeg holder på med. Dette er noen av de fineste knappene jeg har - affeksjon;)

1 kommentar:

  1. Ja her var det jammen masse flotte knapper, kos deg i helga:)

    SvarSlett

Tusen takk, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen :)