tirsdag 3. august 2010

Reiseprosjekt ---- BRUKOPPBOMULLSGARNET

Noen ganger er det helt nødvendig å finne seg et håndarbeid som man kan holde på med uten noe videre tankevirksomhet. Jeg har vanligvis lagt opp til sokker i sånne situasjoner. Men nå har jeg funnet ut at det går an å strikke kjøkkenkluter også. Bakgrunnen for denne produksjonen er at jeg hadde en del bomullsgarn som jeg ville bruke opp. Det var bare smårester, maks tre like nøster, så det var ikke lett å finne noe stort prosjekt. Men kjøkkenkluter trenger jeg jo hele tida, det gjør vel du og, så dette kunne passe nå som vi skulle en tur til Sverige. Se så fine disse klutene blir, ser i grunnen litt avansert ut, men det kan jeg love at det ikke er. Den turkise er strikket i Petunia - 1 nøste, et mellomtykt garn, 22m/10cm. Da la jeg opp 61 m på pinne 3mm.
Den hvite strikket i Paris 1 nøste, det er litt tykkere, 17m/10cm, og jeg la opp 49m på pinne 4mm.




Jeg skulle jo bruke opp det jeg hadde av garn, og noe garn er av den tynne sorten, som mandarin petit f.ex. Da la jeg tråden dobbel, strikket med tråden både innenfra nøstet og fra utsida samtidig. La opp 49m på pinne 4mm.





Mønsteret finner du her: Hobbyfruas kopptue
Jeg har mer bomullgarn igjen, og det skal jeg bruke senere i høst. Kanskje dette kan bli gaver eller basargevinster. Med en oppvaskbørste til må det bli femmenalt
*****

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen :)