fredag 24. februar 2012

Se det, ferdig allerede:)

Strikketiden er virkelig mer effektiv i ferieukene:) Jaja, det sier seg vel nesten selv. Det har selvfølgelig noe med prioritering å gjøre, men nå har jeg prioritert slik denne gangen også.

Og så har jeg vært litt ute å gått:)) Heldigvis har vi hatt rimelig bra vær, iallfall de fleste dagene, og da er det slettes ikke så verst å komme seg ut. I dag var det en kald vind, men det visste jeg ikke før jeg kom meg ut. Ha, der ble jeg lurt! Men vind i dagslys er bedre enn vind i stummende mørke. Akkurat nå hjelper ikke Vårherre oss med månebelysningen, og gatebelysning kan vi bare drømme om her på landet. Så jeg var takknemlig allikevel for at det ble som det ble.
Det blir som regel en tur på 1 1/2 time, og for en sofagris som meg er det bra!

Men hva er det som er ferdigstilt? Jo, Olas Mariussokker. Så nå får vi ta oss en Kvitsøytur, eller de to i havgapet får komme til oss.
Slik ser de ut:



Som dere ser er de vide nok til å få utenpå buksene, og ikke til knes. Jeg tror det var slik han ville ha dem.  De ser litt rare ut med den litt brå fellinga etter hovedmønsteret, men det funker bra til sitt bruk.
De er strikket i Sisu på pinne 2,5. Jeg har tatt utgangspunkt i mønsteretil Setesdalsknesokker, men moderert etter eget hode siden han ikke ville ha dem til knes.

2 kommentarer:

  1. Så fine!
    Klok du som går ut :-)

    Ha fin helg!

    SvarSlett
  2. Så flink du er som går så pass lange turer. Er desverre ikke så flink til det som jeg burde.
    Flotte sokker. Ser ut som de kommer til å passe bra siden det var slik han ville ha de.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett

Tusen takk, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen :)