tirsdag 10. desember 2013

Marius på maten...

Jeg tror hele Norge har Marius på maten, ja for å si det sånn så blir det litt mye synes jeg. Men det er vel ofte sånn når moten slår an. Jeg synes også at Marius er et vakkert design, og kan godt tenke meg en tunika, men akkurat nå orker jeg ikke strikke en til meg selv. 
Jeg synes det for galt at det ene mønsteret skal fortrenge så mange andre fine mønster, for det finnes virkelig mye fint. 
Jeg har vurdert om jeg strikke meg en Fanakofte, garn har jeg liggende. Men så er det Sinnasaujakken, den har jeg også lyst på.... For i romjula tror jeg det er min tur. Jeg har strikket mye til andre den siste tida....
Hva tror du, Fana eller Sinnasau?

 Jeg kunne jo lage dem begge, og gjøre fanaen til genser slik som her. 

(Disse to bildene har jeg forøvrig lånt på Ravelry, de er ikke mine.)


Hva jeg har er dette:  mariusgensere i barnestørrelser. Guttene som fikk dem er jeg tante til, de bor i et mer vinterlig strøk av landet enn jeg gjør. De kom godt med har mammaen sagt. 


 Til slutt ble det min egen prinsesse som ønsket seg en tunika, og fikk det. Mamma er bløt :)
Vi ses!

3 kommentarer:

  1. Jeg har også garn til Fana liggende til meg selv. Pluss garn til sinnasau, men der får jeg bare ikke til å bestille på Ravelry. Er litt teit der,men ikke fått det til ennå. må prøve mer. mye fimt du har laga da. Flink er du.
    Klem

    SvarSlett
  2. Flotte plagg du har strikka! -Jeg har strikket Fana og har garn til Marius på vent. Er igrunn enig med deg når det gjelder Marius, en ser det så mye rundtforbi at en blir bitelitt lei det, men kjempeflott mønster! Sinnasauen er jo superfin da! Ser at den får gode "karakterer" under Ull i Bruk i blogglandia også.

    SvarSlett
  3. Jeg har strikket fanakofte til meg selv for endel år tilbake. Og nå i høst strikket jeg fanagenser til sønnen min. Jeg er litt enig med deg, marius er oppbrukt. Jeg så møsteret tilogmed på en slikkepott her om dagen! Men sinnasauen er også fin da. Jeg hadde gått for fana, tidløs og tradisjonsrik :) Uansett valg. Ha en velsignet jul, mvh Kari

    SvarSlett

Tusen takk, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen :)