torsdag 10. september 2009

EN uke FEM luer

En uke i hodeplaggets tegn, jeg har strikket luer, snakket med ungdom og barn om hvordan luer skal være. Noe svar er helt i tråd med det jeg har tenkt å lage, de liker jeg. Andre er jeg ikke fullt så fornøyd med. Men kanskje jeg burde låne øre til dem også hvis jeg vil ha godt salg på luene mine...

Jeg snakket med EN på 11 som var litt morsom: "Hvordan synes du at bra luer skal være?" -"Mmm grå og kvide, stribitte. Åsså sånn lange, sånn at eg kan ha na någen år..."
Jeg vet ikke hvor lang han har tenkt å bli i hodet, men jeg skjønner godt hvordan ei bra lue skal være, det må være skatelua han ville forklare, og det kan jeg godt lage;))

Foreløpig har jeg strikket litt etter eget valg.........
Garn: Alfa, Sandnes Garn
Pinner: 5mm og 6mm
Mønster: Livs Eget Hode
Garn: Tynn Alpakka
Sandnes Mini Alpakka
Pinner: 2mm og 2,5mm
Mønster: Gros Babylue

Garn: Spar Kjøp Rubin
Pinner: 3,5mm
Mønster: Stripey

Garn: Novita Wool Sävy
Pinner: 3mm
Mønster: La Push Hat #1 (ravelry-link)

Garn: Smart, Sandnes Garn
Pinner: 2,5mm og 3,5mm
Mønster: Livs Eget Hode


Nå er det valgvake, det er spennende hvem som skal styre landet de neste årene. Stemmene er gitt og bare tellinga gjenstår. Jeg har min mening, du har din. Det aller viktigste er at vi all var ute og stemte. Og så får vi håpe at vi får en regjering som kan styre landet vårt på en god måte.

4 kommentarer:

  1. Hei på deg !
    Du var en av de heldige som ble trukket ut på give awayen min . Så jeg trenger navn og adresse så du kan få pakken din i posten:) Er du på forumet hobbyboden eller uformelt så finner du meg der som Hunni. Gratulerer !!!

    SvarSlett
  2. He, he, dette var morsomt:)
    Jeg hadde et liknende prosjekt i vinter en gang. Strikket en lue hver dag gjennom en uke.
    Luer er greie å strikke, man blir så fort ferdig og kan begynne på noe nytt. Jeg synes alltid det er spennende med nye ting, nye farger og garnkvaliteter.
    Noen av de luene du har strikket er lik eller ganske lik på dem jeg strikket.
    Det blir artig å se resten av prosjektet!

    SvarSlett
  3. Takk for koselig kommentar i bloggen min :)
    Ser jeg har langt igjen før jeg blir like flink, og effektiv, som deg til å strikke... Men jeg jobber med saken!

    Kjempefine luer, og herlig luekommentar fra en 11 åring :)

    SvarSlett
  4. Du er så dyktig, jeg har ingen ting å stille opp med når det gjelder strikking, for jeg er ingen strikkedame...
    Men jeg kan beundre dine verk------
    Ha ei flott uke!:-)

    SvarSlett

Tusen takk, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen :)