torsdag 24. september 2009

Jeg koser meg masse.........

For tiden koser jeg meg med disse vottene. Den første er ferdig,så jeg kjenner allerede at det blir et deilig vottepar å ha på når kulda melder seg. Jeg strikker fôr i dem, det er etter mønsteret, vottene blir da mer vindtette og man slipper å henge seg opp i trådene på innsiden. Jeg synes de blir pene å se på også, bare vent til begge er ferdige, og de ligger her, nydampede til nytelse;))


Mønster: Fiddlehead Mittens
Pinner: 3mm
Garn: Utenpå bruker jeg Smart fra Sandnes Garn
Fôret strikker jeg med Mirasol fra Du Store Alpakka
---------
Tidligere i sommer strikket jeg denne. Samme mønster som ovenfor, men med et mye tynnere garn, like tynt som Babyull. Resultatet ble at den passer en barnehånd, ca 8 - 9 år. Jeg får prøve å få til den andre votten også selv om motivasjonen ligger under torva.
Fargene er jeg veldig godt fornøyd med, riktig en gladvott er det blitt.
Pinner: 3mm
Garn: Utsiden er New Zealand Lammeuld fra Filcolana
Fôret er Tynn Alpakka fra Du Store Alpakka
--------------

Mer lue
En riktig varm ull-lue, håper denne kan falle i smak hos noen når den kommer på salgsbordet..........

Mønster: Helping Hat
Pinner: 6mm
Garn: Alfa fra Sandnes Garn
-------------------

Helt enkle sokker. Sokker er avslappende strikk,
enkelt å ta til når vi flere sammen, hendene går av seg selv, og vi var på hyttetur i helga, i Søgne. Der var det deilig å være;)

Mønster: Livs eget hode
Pinner: 3mm og 2,5 mm
Garn: Frøya fra Viking

---------------------
Hunnipunni har hatt giveaway i bloggen sin. Jeg var en av 5 heldige som ble trukket ut til å få en gave fra overskuddet hennes. Det var utrolig hyggelig. Dette deilige nøstet med Lana Grossa Meilenweit fant veien til min postkasse. I tillegg til det lå det 4 søte knapper i en konvolutt. De glemte jeg å ta bilde av;(
Jeg synes det er spennende å prøve nye garntyper, og Lana Grossa er for meg helt nytt. Det spørs om ikke dette skal bli et par deilige Brainless. De ligger i planene mine, og jeg tror garnet passer godt til det....


Nå går det mot helg. Det ser ut for at denne helga blir litt mer travel enn jeg vanligvis setter pris på, men jeg klarer det vel. Uansett blir det en del timer sammen med noen av mine egne, og da kan jeg ikke tenke annet enn at vi får det fint.
God helg til deg også, Kvaliteten ordner vi som oftest selv!

8 kommentarer:

  1. Nydelige votter. Ble nesten fristet til å sette igang med mønster og vottestrikk. Lurt med for inni - da blir de jo både varme og praktiske.

    SvarSlett
  2. ÅH så fin blog jeg fant:) Nydelige votter og luer. kjempe smart å strikke for i dem. Takker for titten. jeg kommer innenom igjen:)

    SvarSlett
  3. Hei Liv:)

    ..og takk for en hyggelig kommentar på bloggen min Maritsmaskerader.
    Jeg er helt enig med deg, det er viktig å støtte opp om de lokale garnbutikkene for jeg og mange andre er avhengige av dem. Men jeg har et men og det er at noen mennesker(les meg)kan ikke gå så ofte hjemmefra av ulike grunner. Jeg sliter med en langtidssykdom som gjør at jeg ikke kan/orker å dra til byen for å handle og da er nettbutikkene gode å ha. Samt at jeg liker å prøve ut nytt garn som jeg ikke finner hos de lokale forhandlerne når jeg er innom dem av og til. Men når jeg er i byen så handler jeg ALLTID garn i mine faste garnbutikker, så for meg blir det et både og:)

    Det var noen flotte votter du strikket og det å lage for i dem var en kjempeide. Det må da være ekstra flott for små barnehender som så lett setter seg fast i trådene inni vottene når man strikker mønster.

    SvarSlett
  4. NYDELIGE votter, men det må jo vere litt mykje arbeid på dei når det skal strikkast for!!

    SvarSlett
  5. Dei vottane du strikkar er verkeleg fine! Det tar litt lengre tid å strikke dei doble, men så blir dei dobbelt så gode også! Eg skal prøve å strikke sokkar i Sterk-garnet eg og. Er litt spent på korleis pulsvarmarane blir i bruk, om dei kjem til å gå utover og bli "slaskete", eller om fasongen vil halde seg. Ha ei fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  6. Hei Liv,
    vottene er kjempe fine - jeg planlegger også å strikke meg et par slike, men klarer ikke å bestemme meg for hvilket garn jeg skal bruke :)

    SvarSlett

Tusen takk, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen :)