søndag 6. september 2009

Siste ukes STRIKK

Månedens sokkemønser i Sokker 2009 var ToneM sine Havskumsokker. De var kjekke å strikke, raske, og ikke minst er de deilige på. Jeg har til overmål prøvd et helt nytt sokkegarn, Sterk fra Du store Alpakka - et deilig luksusgarn, bestående av alpakka, ull og nylon.


Garn: Sterk, Du store alpakka
Pinner: 3mm og 3,5mm
-------------------
Tidligere i sommer laget jeg et par pulsvarmerer til Inars, sønnen til hun som jobber hos oss. Inars er her på sommerferie. Han har en bror (Dinars)hjemme i Latvia og nå har jeg strikket et par til ham også. Mønsteret er etter eget hode. Håper gutten er fornøyd. Inars har rettledet meg med hensyn til farge.


Mønster: Livs eget hode
Garn: Emmi fra Sandnes Uldvare, Blått (utgått, sånn er det med gammel lagervare)
Baby Ull fra Gjestal,Hvitt
Pinner:2,5mm
-------------------
Så har jeg fått til litt mer som jeg vil prøve å selge på Talgjedagen. Ja,det er altså en bygdedag der vi som ønsker det kan stille ut hobbyvirksomheten vår. Noen vil bare vise hva de samler på, andre stiller ut for salg. Det vil jeg prøve for første gang i år. Denne dagen samler folk til hyggelig lag, og praten går livlig over kaffien, alle koser seg, og det sosiale er vel egentlig det viktigste. Ikke desto mindre, i slike sammenhenger er det ofte lett å være kremmer.
Denne lua skal få være med, håper den vil varme et hode i vinter.
Mønster: Inspirert av Button-Tab Hat men endret etter eget hode
Garn: Smart fra SandnesGarn
Pinner: 3mm, 3,5mm og 4,5mm
Fikk også lyst å lage noe til gutta og valget falt på denne i første omgang
Mønster: The Boy Hat
Garn: Peer Gynt (tror jeg, gammelt arvet garn)
Pinner: 4mm
Da gjenstår bare å ønske dere alle ei god arbeidsuke. Vi er friske og raske, og nyter livet. Det blir vel litt eplekaker og eplemost denne uka. Husbonden høsta eplene i går - det ble MASSE epler. Håper vi får sendt avgårde noe til pressing, det kan bli godt.
Og så har vi bestilt flybillett
til vi skal på ferie. NÅ GLEDER JEG MEG!!!
8. nov. reiser vi til Japan, vi skal i konfirmasjon!

8 kommentarer:

  1. Hei :)
    Arig at også du brukte Sterk - ja deilige sokker !

    SvarSlett
  2. Hei! Så mye fint du har strikket i det siste!
    Og de sokkene i Alpakka må være en drøm.... Kanskje jeg skulle prøve å få ferdig et par sokker i Alpakka før vinteren også...
    Anne -:)

    SvarSlett
  3. Mye fint her, men jeg likte luene dine veldig godt.

    SvarSlett
  4. Så mykje fint du har strikka i det siste.Synest den kvite lua var kjempefin. Heldig du som skal til Japan.

    SvarSlett
  5. Hei Liv, så mye fint du har laget :-) Havskum-sokkene ble lekre, og fargen på garnet var jo bare nydelig - skikkelig "hav". Og den hvite lua... den var kjempefin... Jeg hadde ikke hatt problemer med å stoppe å shoppe noe fra "boden" din i allefall. Lykke til med salget da!

    SvarSlett
  6. Så mye flott du har laget i det siste. Sokkene likte jeg ekstra godt - det var en nydelig farge på dem. Garnet hørtes spennende ut. Ha en fortsatt god uke.

    SvarSlett
  7. Så mykje flott du har laga i det siste! Herleg farge på dine septembersokkar, trur eg og vil prøva det nye sokkegarnet frå DSA. Ha ei fin kveld vidare!

    SvarSlett
  8. Så flott... Den hua var nydelig, den har eg og lyst å lage...
    Ha ei fin veke,
    og god tur til Japan....

    SvarSlett

Tusen takk, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen :)