tirsdag 11. mai 2010

Ja, jeg lever ennå.....og griner ikke heller

OI, det er lenge siden jeg har blogget noe som helst - det handler vel helst om tiltakslyst, eller manglende sådan. Men nå har jeg tatt meg på tak som det heter på disse kanter, og se hva jeg har funnet fram til i dag!!!

Min kjære har vært fotograf, det er han virkelig ikke så dum til, riktig flink er han, og moi, myself er modellen. Ja nå må dere ikke være sjenerte, altså. Jeg vet jeg har lekre ben;), men fotografen vil helst ikke kringkaste sånt, så derfor er bare nederst på leggen med på bildene;( (han er fryktelig anstendig altså)
Det jeg viser av sokker er sånt som skal til Albania. Apropos Albania, det begynner å bli mye albaniasokker i kjelleren nå. Jeg har stående 3 stk av postens største pakke-esker+ et stort handlenett. De pakke-eskene er proppfulle.
Hadde kjøpt inn så mye Silja og Sisu som det bare var enkle nøster av, da fikk det bli noe stripete. Vi får ikke mer moro enn vi lager sjøl, og jeg har hatt det litt moro med å finne navn til sokkene, disse øverste kaller jeg Perlemor.
Mønster: Eget hode, Perlemor
Garn: Silja
Pinner: 3 mm


Mønster: Eget hode, Loveables
Garn: Silja
Pinner: 3mm


Mønster: Eget hode, Woodland Stripes
Garn: Silja og Sisu
Pinner: 3mm
******

Til slutt har jeg laget meg et lite sjal. Jeg kommer til å bruke det som tørkle/skjerf. Ikke trodde jeg at det ville bli aktuelt å bruke det før til høsten, men der tok jeg feil. Jeg brukte det seinest i dag, det er jo så kaldt om dagen og skjerf er ikke feil.

Mønster: Lacy Baktus
Garn: Dale Baby Ull
Pinner: 3mm
******
Skulle det dukke opp mer som jeg har strikket den siste tiden, og ikke vist dere, så viser jeg det en annen gang;)
Foreløpig fortsetter jeg med April - Juli planen min. Det er rart, etterhvert som jeg fullfører planene dukker det stadig vekk opp nye ting i det lille hodet mitt. Jeg har en svær jobb med med å sortere der oppe. Hva får ikke være med videre, hva skal stå på vent, og hva som straks er med i to-do listen. Det er så mye morsomt å lage;))
NÅ SKAL JEG LESE LEKSER!
HA EN GOD DAG!


10 kommentarer:

  1. Hei, og så koselig å finne en oppdatering i bloggen din igjen. Ser ut som du har fått strikket godt med sokker og jeg sitter her med noen par selv til Albania. Lurte litt på om du skulle sende noe avårde nå før sommeren eller om neste "tur" går til høsten igjen?
    Du får ellers ha det godt så lenge, så håper jeg du holder blogg-, humør- og tiltakslysten på topp :-)

    SvarSlett
  2. Hei. Så fine sokker du har strikket, likte spesielt perlemor sokkane!! Flott sjal du har laga til deg sjølv og. Ha ei flott langhelg:))

    SvarSlett
  3. Ja strikkepinnene dine er ikke i ro forstår jeg selv om det er stille på bloggen.
    Håper du snart kan legge bort skjerfet for våren. Ønsker deg ei flott uke :)

    SvarSlett
  4. Hei og takk for koselig kommentar på bloggen min :-)
    De sokkene er skikkelig fine. Jeg er sikker på at mottakerne i Albania blir kjempeglade for dem :-)
    Sjalet ser fullstendig kjempedeilig ut!! Å så lekker farge - helt nydelig :-)

    SvarSlett
  5. Flotte sokker :) Håper sokkene kom frem til deg?

    SvarSlett
  6. Koselig å finne et nytt innlegg hos deg. Her var mange fine sokker og sjalet ditt hadde en utrolig fin grønnfarge. Det er visst lenge til vi kan legge slike klær bort for sommeren. Jammen er det kaldt....

    SvarSlett
  7. Eg håpar du har kikka i pappeskene frå posten, det ligg ei lita helsing frå meg der...

    SvarSlett
  8. Ingrid: Ja, sokkene dine kom fram i god behold. Kjempeflott! det e så god hjelp i at vi er fler som drar lasset;)

    Maret: Jeg måtte kikke i eska, og der var det lit av hvert, ikke bare sokker. Dere har vært flinke! En gave til meg også! Ei deilig tova veske! Hvordan visste du at jeg elsker vesker? Tusen takk!

    SvarSlett
  9. Så fin lacy baktus! Hvor mange masker hadde du på pinnen da du begynte å felle?

    SvarSlett
  10. Hei, så flott av deg å dra i gang dette prosjektet! Så fint å gi noe som varmer på flere måter...
    Jeg vil gjerne bidra med noen tovede tøfler, luer og skjerf, hvis du skal sende avgårde en ny forsyning i nær framtid? Klem fra Julie
    marianejulie.blogspot.com

    SvarSlett

Tusen takk, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen :)