fredag 14. januar 2011

Garn, Ferieprosjektet ++++

Som jeg skrev i et tidligere innlegg har jeg teststrikka et sokkemønster. Det syntes jeg var moro i seg selv, og gav stor glede. Slik er det med enkelte mennesker. Men Pinneguri mente jeg skulle ha betalig, og den kom i posten i dag - et hespe Wollmeise Twin i en nydelig farge. Jeg vet ikke om jeg klarer å gjengi fargen slik den i virkeligheten er , men nydelig er den;)) Jeg håper bare jeg har forstand til å bruke dette fine garnet, at jeg finner noe fint jeg kan strikke av det. Det hadde jo vært synd om så fint garn skulle bli liggende i lageret. 
Jeg har meldt meg på Håndball VM for menn- alongen, og siden det plutselig ble sydentur på oss ble det også et aldri så lite bomullsprosjekt. Jeg smyger inn tre Kopptuer, det er et helt ok arbeide på ferien. Da må det være noe jeg slipper å bruke hodet på, men allikevel noe å ta til.  
I morgen legger de ned butikken her vi bor - vi har i grunnen forstått det, og ventet på når det skulle skje. Vi er ikke mange nok som handler her, og handelslekkasjen har vært stor etter at vi fikk undersjøisk tunnel til den-vide-verden.
I dag og i morgen selges alt for 50%, og det er ganske rart å se hvordan vi blir da. Vi var riktignok siviliserte, men det har sjelden så mye folk fra åpningtid til 12:00. Vi var der vi også, og nå har vi et lite lager med forbruksvarer i kjelleren. Toalettpapir og shampoo holder seg lenge sammen med hermetikkvarer.
Fra mandag må altså Talgjebuen handle annetsteds, de fleste velger nok Finnøy. Men blir den nye Kiwien som åpnet i går eller den godt kjente Coop Prix? Jeg har fryktelig lyst å sjekke ut Kiwi nå med det samme. Nysgjerrig?? Ja, litt;)

God Helg til deg;))
  

3 kommentarer:

  1. Så spennande det nøste så ut. Er alltid moro å prøve noko nytt.
    Vil tru karen blir fornøyd med ny hue, at ei mor kan gløyme noko slikt.. ja-ja...
    og den kjolen blir spennande, vil følge med..

    God helg og fin ferie...

    SvarSlett
  2. Så spennande!! Gler meg til å sjå kva du tryller fram av WM. Veldig greit med kjøkkenklutestrikk i sol og varme.
    Ønskjer deg ei fortsatt fin helg og ein fin ferie.

    SvarSlett
  3. Blir rart å komma te Talgje igjen når butikken e vekke! Men sånn måtte det jo bli.

    Kos dåkke MASSE MASSE på ferie, vel unt!! Her e d regn..

    SvarSlett

Tusen takk, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen :)