lørdag 8. januar 2011

Kashmir Alpakka

 Ja, så hoppet jeg i det og ville prøve Kashmir Alpakka.
Det er blitt jakke hos meg, og en relativt varm jakke også. Det burde jeg sikkert forstått helt av meg selv, men jeg måtte altså erfare det. Ikke det at det gjorde noe, det var en riktig deilig erfaring. Varmen kom liksom smygende, og livet var deilig;)) Men ingen skal få overtalt meg til å innrømme at dette er et verken rimelig eller overkommelig garn. Jeg ble så paff da jeg sto i kassen og skulle betale at jeg mistet alt som heter dømmekraft, dro kortet og gikk. I etterkant har jeg vurdert at resten av det som står i det heftet godt kan strikkes  av Freestyle, Vamsegarn, Alaska eller Nepal.

 Jakken er tykkere enn jeg tenkte meg, og egner seg dermed ikke som den "penjakken" jeg så for meg. Men jeg tror den vil bli fin til dongeri også. Og det er tross alt flere dongeri-dager enn pen-dager, så kanskje det ikke er så dumt;)

Garn : Kashmir Alpakka
Pinner: 4,5mm og 5mm

11 kommentarer:

  1. Den vart kjempefin, men heilt sikkert ei dyrekjøpt erfaring ;-)

    Vakker helg :-)

    SvarSlett
  2. Kjempefin! Og du kledde fargen godt! Nyt litt hverdagsluksu du :)

    SvarSlett
  3. Den var kjempefin! Ser god ut! Den fortjener du sjølv om den var dyr! Var på eit møte i går der ein sa at generasjonen før oss var " ikkje lag noko bry for meg" og generasjonen etter oss er " Eg fortjener det generasjonen". Vi er vel litt i mellom, men nyt den og gled deg over den nydelege jakka.

    SvarSlett
  4. Det var en flott jakke, blir nok veldig fin til bukser. Det er jo så kaldt om vinterene nå at en trenger noe godt og varmt.
    Kjøper jo så godt som aldri garn, det eneste er litt garn til noen skjerf. Og det blir ofte kjøpt på Europris. Men var innom en garnbutikk å kikket en gang fordi jeg skulle lage noen hjerter av garn. Og tenkte at litt "løete" garn ahdde vært fint. Men til nesten 70 kroner nøste ble det ingen kjøp nei.
    Men noen ganger får en bare unne seg noe. Og når resultatet blir så bra så er det jo greit å trø til litt.
    Ønsker deg ei fortsatt god helg :)

    SvarSlett
  5. Denne jakken må du bare glede deg over Liv! Den ble rålekker, og om ikke du har fortjent en lekker jakke i kashmir alpakka så vet ikke jeg. Tenk så mange du har varmet med dine strikkerier. Så bare nyt den du :-)

    SvarSlett
  6. Jakka ble jo ordentlig fin da. Kjenner igjen den følelsen det er når man opplever at garnet er myyyye dyrere ennn man hadde tenkt. Jeg kjøpte nemlig Puno til ei jakke. Det ble nærmest en investering :)

    SvarSlett
  7. Den ble flott! Både kasjmir og alpakka er jo dyre fibre - men jeg er sikker på at du er verdt hver krone! Det er deilig med litt hverdagsluksus da!

    SvarSlett
  8. Nydelig var den, og du har nok heilt sikkert fortjent den.
    Men du har rett, av og til får vi litt slike a-ha opplevelser på strikkebutikker...

    SvarSlett
  9. Kjempefin jakke,likte fargen
    godt. :) Hva kostet garnet der
    du bor?
    Klem Mette.

    SvarSlett

Tusen takk, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen :)