søndag 21. juni 2009

NYTT GARN, NYTT STRIKK!!!

Jeg har vært på Kaihuset på Finnøy, snopt meg noe nytt deilig garn. Bomull kan være så mangt, dette er nydelig mykt, og for første gang har jeg kjøpt bomull som må håndvaskes;) Ja,ja, det går nok det også, det er til meg selv, ikke et barneplagg. jeg holder meg ren noe lenger;)

Kurven full med herligheter!

Det er Mirasol T'ika. Dette garnet er en del av Mirasol prosjektet. Det er godt å vite at når jeg kjøper dette garnet går noe av pengene tilbake til opprinnelseslandet og blir vekst der. I dette tilfelle blir det skole.

Det jeg er i gang med å strikke er denne jakken. Jeg tror jeg kommer til å lage 3/4 lange ermer på den. Jeg skal ha den over en kjole jeg nettopp kjøpte...

Da håper jeg du har en fin søndag,

kos deg, det gjør jeg!

4 kommentarer:

  1. Så fintgarn du har kjøpt deg,det var litt artig for eg var og såg på det garnet i går. Det kjentest utruleg mjukt og godt ut, men vart litt skeptisk når det skulle handvaskast.Eg var tenkt å bruke det til eit barneplagg og då er det best med maskinvask:) Junisokkane dine vart flotte! Takk for helsing i bloggen min, ha ein god søndag:-)

    SvarSlett
  2. Hi Kristen,

    I am Margarita from Germany, i want to knitt more to learn and to know new friends.If you want, you can visit my website because i made some crochet.

    Have a nice Tag :O)

    SvarSlett
  3. Flott å kjøpe garn der noe av pengene går til et så bra prosjekt. Og den jakken du skal strikke ser veldig fin ut.

    Det samme må jeg si om junisokkene dine: Flotte!!

    Preikestolen var et flott P-bidrag. Jeg har en nevø som jeg vet har vært der en gang.

    Tusen takk for hyggelig hilsen hos meg. Ser ut til at mange har et forhold til papirdukker. Beklager sen tilbakemelding, har jobbet i hagen og vært ute i godværet. I dag var det hyttebesøk. Hilsen Margit.

    SvarSlett
  4. Så nydelig hvitt garn du har kjøpt. Mirasol har mye fint og deilig garn, og hvitt er jo bare lekkert:-) Vi gleder oss til å se jakken ferdig - den så kjempefin ut!
    Ha en nydelig dag!

    SvarSlett

Tusen takk, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen :)